Superverslavend

Gelezen 19 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 7 Favoriet 0 Recensies 3
Non-fictie Newsroom 1 Spots 2   Topics 0
We brengen elke dag uren door met mailen, instagrammen, whatsappen en facebooken; we bingen Netflix-series en YouTube-filmpjes; we zijn gemiddeld drie uur per dag met onze smartphone bezig, en onze kinderen zitten zo vaak achter een scherm dat ze moeite hebben om in het dagelijks leven sociaal te zijn.

Welkom in het tijdperk van gedragsverslaving.

In dit revolutionaire boek beschrijft Adam Alter hoe het komt dat meer dan de helft van de westerse bevolking inmiddels minimaal één digitale verslaving heeft. De onweerstaanbare aantrekkingskracht van nieuwe technologieën, zoals smartphones, wearables en social media, zijn namelijk geen toeval. Ontwikkelaars blijken steeds meer gebruik te maken van 'digitaal suiker': geheime en doelbewuste trucs die uitsluitend bedoeld zijn om apps, spelletjes en andere digitale producten zo verslavend mogelijk te maken. Alter legt uit hoe dit werkt en wat je als individu hiertegen kunt doen. Maar ook hoe we onze kinderen hiertegen kunnen wapenen. Voor het écht te laat is.

'Een superverslavend boek.' - Malcolm Gladwell

'Kun je niet stoppen met checken, klikken, surfen en liken? Leg dan nú je smartphone weg en lees dit boek.' - Arianna Huffington

Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen