Te gast in Curacao

TE GAST IN Curaçao, 3e druk oktober 2013, ISBN 978 94 6016 045 5
Samengesteld door en voor reizigers: verhalen van auteurs die er wonen, werken of gereisd hebben. Met veel insiders informatie over land en bevolking.
Om je bezoek nog beter voor te bereiden en je in te leven in de cultuur van de lokale bevolking, is de pocketreeks 'Te gast in' ideaal. Een handzaam en compact boekje met vlot leesbare artikelen die een leuke tips bevatten voor je reis naar Curaçao. Onderwerpen die aan bod komen zijn domino, een populair spel op Curaçao waarbij de emoties flink op kunnen lopen en Seú, het swingende oogstfeest dat elk jaar op Tweede Paasdag door Willemstad trekt. We maken een tocht langs fraai gerestaureerde landhuizen en volgen de Ruta Tula, een jaarlijkse tocht langs de historische locaties van de slavenopstand in 1795. De reisreportages nemen je mee naar speciale plaatsen zoals Otrobanda, de voormalige arbeiderswijk die vrij recent is opgeknapt en naar enkele snèks, de plaats waar je kunt proeven van het échte Curaçaose leven. We ontmoeten enkele markante eilandbewoners zoals Dinah Veeris, de innemende kruidenvrouw, Captain Goodlife, die zijn gasten zelf gevangen vis voorschotelt en Yvette Raveneau, die zich inzet voor het natuurbehoud op Curaçao.
De rubriek 'reisinformatie' helpt je verder met tips voor de meest voorkomende noden. Het boekje bevat een woordenlijst Papiaments, de omgangstaal op Curaçao. En voor wie zich verder wil oriënteren is er een lijst met boekentips.
Deze pocket is er niet alleen voor reizigers die Curaçao willen bezoeken. Iedereen die interesse heeft in dit land en in korte tijd een goede indruk van het land wil krijgen, zal met deze 'Te gast in' een schat aan informatie ervaren.

TE GAST IN Curaçao, 3 de druk oktober 2013, ISBN 978 94 6016 045 5 Prijs 8,95.
Samenstelling en redactie: Yvette Cramer M.m.v.
Elodie Heliose, Sinaya Wolfert, Wijnand Stomp, Miriam Sluis, Elly Hellings, Iren Nooren, Sandra Blikslager en Miriam Sluis.

Is Te gast in Curacao het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Te gast in Curacao