Tegen 4 demonen

Eindelijk is er een omvattend hervormingsplan voor onze belastingen, sociale zekerheid en subsidiebeleid. Het presenteert een aanpak tegen vier bedreigingen. Namelijk de uitputting van natuurlijke grondstoffen en aantasting van het milieu; het tekort aan werkmogelijkheden; de destabiliserende concentratie van kapitaal en als vierde het inefficiƫnte, remmende fiscale labyrint.

Het boek maakt duidelijk dat de zaken bedreigend zijn voor milieu en samenleving en dat er echt iets gebeuren moet.
Het gaat om een hervormingsplan die het stelsel als geheel drastisch vereenvoudigt, de huidige fisca-le blokkades opheft, de lasten op inkomsten uit werk fors verlaagt, de vermogenswinsten realistisch belast, een btw hanteert met een standaard tarief en de ontwikkeling van een duurzame economie bevordert.

Maar ook om te komen tot inkomensverzekeringen, die minder afhankelijk zijn van de werkgever en meer ruimte laat voor de verzekerde. Van baan veranderen of zelfstandig gaan werken moet niet meer ten kosten gaan van het verzekerde inkomen. Het zal meer mogelijk heden geven tot werk en ruimte laten aan creativiteit.

Is Tegen 4 demonen het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Tegen 4 demonen