Ten westen van de vrijheid

Gelezen 266 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 119 Favoriet 7 Recensies 31
Thrillers & Spanning Artikelen 3 Lijsten 2 Spots 11   Topics 0   Leesclub

Marrakech, juli 2011. In een kapperszaak worden drie Amerikaanse burgers bruut geëxecuteerd. Een week later belt een Amerikaanse vrouw de ambassade in Berlijn met meer informatie. De CIA-top in Berlijn vangt het bericht op en vermoedt een groot complot. Oud-agent en -spion Ludwig Licht wordt ingeschakeld om de vrouw op te sporen, en daarmee begint de jacht op Amerika’s gezworen vijanden. Marrakech, Berlijn en Amerika: plaatsen waar de oude wereld in botsing komt met de moderne. Wie zijn vijanden, wie zijn bondgenoten en wie beschermt onze vrijheid?

Ten westen van de vrijheid van Thomas Engström is het eerste boek in het Ludwig Licht-kwartet: de nieuwe spionagethrillersensatie uit Zweden, waarin de lezer kennismaakt met ex-CIA-agent Ludwig Licht: barkeeper en problem solver.

‘Fenomenale thriller met internationale allure.’ – Aftonbladet

‘Engström is zonder twijfel de nieuwe ster in Zweden. Ik zie reikhalzend uit naar zijn volgende boek.’ – Svenska Dagbladet

Literaire thriller
Oorspronkelijke titel
Väster om Friheten
Het Ludwig Licht kwartet (1)
Sophie Kuiper
Ambo|Anthos
12 januari 2017
12 januari 2017

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

Heimwee naar de Koude Oorlog

door: Rose Leighton 1 like
‘Miste hij de Muur? Er was zoveel wat je destijds niet hoefde te zien. De propaganda gaf een zekere gemoedsrust; de prozac van het Realsozialismus. Ja, hij miste de Muur. Zolang die er had gestaan, was hij een held geweest, in zijn ogen tenminste.’

Aan het woord is Ludwig Licht, in een vorig leven...

Reacties op: Ten westen van de vrijheid