Ten westen van de vrijheid

Marrakech, juli 2011. In een kapperszaak worden drie Amerikaanse burgers bruut geëxecuteerd. Een week later belt een Amerikaanse vrouw de ambassade in Berlijn met meer informatie. De CIA-top in Berlijn vangt het bericht op en vermoedt een groot complot. Oud-agent en -spion Ludwig Licht wordt ingeschakeld om de vrouw op te sporen, en daarmee begint de jacht op Amerika’s gezworen vijanden. Marrakech, Berlijn en Amerika: plaatsen waar de oude wereld in botsing komt met de moderne. Wie zijn vijanden, wie zijn bondgenoten en wie beschermt onze vrijheid?

Ten westen van de vrijheid van Thomas Engström is het eerste boek in het Ludwig Licht-kwartet: de nieuwe spionagethrillersensatie uit Zweden, waarin de lezer kennismaakt met ex-CIA-agent Ludwig Licht: barkeeper en problem solver.

‘Fenomenale thriller met internationale allure.’ – Aftonbladet

‘Engström is zonder twijfel de nieuwe ster in Zweden. Ik zie reikhalzend uit naar zijn volgende boek.’ – Svenska Dagbladet

Redactionele recensie

Recensies (31)

Meer recensies

Is Ten westen van de vrijheid het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ten westen van de vrijheid