Terug naar toen we begonnen

Bruegel is een bakermat. Zijn werk van ruim vier eeuwen geleden is als een krachtige levensboom blijven doorgroeien tot vandaag. Met de schilderijen van Pieter Bruegel de Oude voor ogen verzamelde Ivo van Strijtem veertig eigentijdse Nederlandstalige gedichten die niet louter terugblikken, maar vooral een kritisch beeld van de moderne mens schetsen. 'Terug naar toen we begonnen' weerspiegelt Bruegel op een unieke, poëtische manier.

Ivo van Strijtem wordt niet voor niets als een ambassadeur van de poëzie bestempeld. In zijn enthousiasmerende essayverzameling Iedereen dichter! en in Een kamer met een tafel en schrijfgerei drukt Ivo van Strijtem zijn bewondering voor dichters en gedichten uit.

Is Terug naar toen we begonnen het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Terug naar toen we begonnen