Tesla

Tesla

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
Non-fictie Artikelen 1   Topics 0
Nikola Tesla vond de radio, robots en de afstandsbediening uit. Hij maakte ontwerpen voor de mobiele telefoon, internet en interstellaire communicatie en er staan in totaal 278 patenten op zijn naam. Wie was dit genie?

In Tesla geeft Richard Munson een uitgebreid portret van dit ondergewaardeerde meesterbrein. Op basis van Tesla’s brieven, notitieboeken en andere primaire bronnen, combineert Munson het prachtig bizarre persoonlijke leven van de enigmatische uitvinder met de geboorte van de moderne tijd.

Munson neemt je mee door de jeugd van Tesla in Oost Europa, beschrijft hoe Thomas Edison hem voor de gek hield, en weet geanimeerd te vertellen over Tesla’s merkwaardige gewoonten. Zijn leven lang werkte Tesla aan manieren om elektriciteit beschikbaar te maken voor iedereen en machines te ontwikkelen die de sleur van arbeid op zich zouden nemen. Toch kreeg hij nooit de waardering die hij verdiende en stierf alleen in een hotelkamer in New York.

Literaire non-fictie algemeen
UitgeverIJ