Theologiek II

Theo de Rooij (Harmelen, 1957) koos na het behalen van zijn HEAO-diploma in 1980 voor een bestaan als beroepswielrenner. Elf jaar reed hij als een alom gewaardeerde renner rond in het profpeloton. Daarna werd hij ploegleider bij de teams van Peter Post en Jan Raas. In 2007 stuurde hij als directeur van de Rabobank-ploeg Michael Rasmussen naar huis toen hij op het punt stond de Tour de France te winnen. Kort daarna stapte hij zelf op.

In 2009 verscheen zijn autobiografie Bezield, in 2018 gevolgd door de bundel Theologiek, verzamelde columns die hij schreef voor het online-platform TwenteSport. In Theologiek II zijn de nieuwste columns van De Rooij gebundeld, die tegenwoordig ook voor de Twentse krant Tubantia en de wielersite Cycling Opinions schrijft.

Theo de Rooij combineert een barmhartige kijk op de sportende samenleving met een filosofische inslag via een geheel eigen logica, weergegeven in energieke taal. Kortom: Theologiek!

Korte verhalen , Literaire non-fictie
Gebundelde literaire columns