Tijden van vuur

Rank 784 Gelezen 405 Aan het lezen 22 Wil ik lezen 407 Favoriet 21 Recensies 10
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 4 Spots 2 Top25's 16 Hebban 1000 794   Topics 0
Een spannend verhaal vol mysteries en geheimen, liefde en verraad, oorlog en avontuur, samenzweringen en verbroken beloftes…

Carcassonne, 1562. De negentienjarige Minou Joubert -ontvangt een anonieme brief in de boekhandel van haar vader. De brief is verzegeld met een opvallend -familiewapen, en bevat slechts zeven woorden: Zij weet dat jij in leven bent.

Maar voordat Minou de geheimzinnige boodschap kan ont-cijferen verandert haar lot voor altijd door een ontmoeting met de jonge hugenoot Piet Reydon. Piet heeft een eigen -gevaarlijke missie, en hij heeft Minou’s hulp nodig om de Cité levend te ontvluchten.

Religie zorgt voor steeds meer verdeeldheid in de Midi. Oude vrienden worden aartsvijanden en zowel Minou als Piet komt vast te zitten in Toulouse. Overal in de hele stad laait de spanning op. Als een lang verborgen document boven water dreigt te komen, raakt de machtige en wrede Vrouwe van Puivert geobsedeerd door het document. Het geheim dat het bevat zou haar macht kunnen vernietigen – en dat wil ze koste wat kost voorkomen.

De pers over de boeken van Kate Mosse

‘Stilistisch prachtig, inhoudelijk ijzersterk. […] Een van die zeldzame boeken ook waarvan de emotionele lading over enkele jaren nog steeds nagevoeld kan worden.’ Hebban.nl over Citadel

‘Een prachtige, huiveringwekkende, haast hallucinerende sfeer die ervoor zorgt dat je het boek in één adem uitleest.’ Vrij Nederland

‘Niemand is beter in het neerzetten van colour locale en sfeer dan Kate Mosse. Naarmate de roep om verzet door het land begint te klinken, weet ze de verhaallijnen in een aangrijpende climax samen te brengen.’ Sunday Times

Historische roman (populair)
Minou Joubert (1)
Merel Leene
Meulenhoff Boekerij B.V.
12 juni 2018
12 juni 2018

2 keer bewerkt, laatste bewerking door Esther Jansen

Guy Doms Hebban Recensent

Solide mix van geschiedenis, fictie en liefde

door: Guy Doms 3 reacties 2 likes

De Engelse succesvolle auteur Kate Mosse (1961) schrijft meestal kilometers. Dit doet ze ook nu weer; met haar nieuwe creatie Tijden van vuur levert ze een volumineuze roman af. Het eerste deel van een nieuwe en erg ambitieuze historische serie, waarin Mosse 300 jaar geschiedenis van de Franse...

Reacties op: Tijden van vuur