Tinus de kameel

“We gaan wandelen in de bergen!” Wanneer deze woorden uit de mond van een ouder komen, zal menig kind niet direct enthousiast zijn. Maar na het lezen van dit boek, zullen veel kinderen vol enthousiasme de wandelschoenen onderbinden en ontdekken wat de bergen voor hen in petto hebben. Met het avontuurlijke verhaal van Tinus de kameel worden ze meegenomen door de verschillende vegetatiezones van een berggebied en zien ze dat er overal wel iets te leren en beleven valt. De bijgevoegde opdrachten zal hen zeker warm maken voor het moois dat de natuur allemaal te bieden heeft. Van het vinden van een eigen gelukssteen tot een heuse dennenappelspeurtocht; Tinus de kameel laat zien dat een bergwandeling zeker niet saai is!

Is Tinus de kameel het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Tinus de kameel