Toen ik de sterkste was

Rank 921 Gelezen 12 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 7 Favoriet 1 Recensies 2
Young adult   Topics 0
'Met de meeste dingen waardoor mijn buurt een slechte naam krijgt bemoei ik me niet echt. De wapens en de drugs en zo: niet mijn ding.'

Ali heeft het druk genoeg, met school, boksen en thuis. Zijn beste vriend Noodles daarentegen komt altijd in de problemen. En op een of andere manier is Ali altijd degene die hem er weer uit moet halen. Maar hé, als vriend moet je er zijn voor je boys, toch? Trouwens, het zijn maar kleine dingen, het is niet alsof er iemand gewond raakt of zo.

En dan is er Needles, Noodles' broer. Hij heeft allerlei tics en roept soms ineens de raarste dingen. Maar het is oké, iedereen in de straat weet dat hij er niets mee bedoelt.

Alles is cool... totdat Ali, Noodles en Needles ergens terechtkomen waar ze nooit hadden moeten zijn. Waar de mensen niet zo vriendelijk zijn, en al helemaal niet vergevingsgezind.

Young Adult
Fictie 15+
Blossom Books B.V.
15 april 2020
31 augustus 2020

Demi Schoonenberg Hebban Recensent

Realistisch en heel toegankelijk voor jongeren

door: Demi Schoonenberg 1 like

Ali, Noodles en Needles zijn drie Afro-Amerikaanse tieners die in een arme buurt in New York City wonen. Ali is een jonge bokser met een leuk zusje, een hardwerkende moeder en een vader die hij slechts af en toe ziet. Wanneer broers Noodles en Needles naast hem komen wonen, krijgt hij eindelijk...

Reacties op: Toen ik de sterkste was