Toeval of niet?

TOEVAL IS GEEN TOEVAL!

Alleen jij maakt zulke wonder-baarlijke dingen mee, zegt mijn moeder regelmatig. Maar is dat wel zo? Ik geloof dat niet!

En als dat niet zo is, hoe zou het dan komen dat de ene mens van het ene blije toeval in het andere tuimelt, en de andere een saai monotoon bestaan leidt? Waarom smult de ene aan een permanent vijfsterrenbuffet, en moet de andere zich tevreden stellen met zijn dagelijkse portie boterhammen-met-confituur? Heeft dat met chance te maken? Nee, maar wel alles met de juiste mindset. Wat die precies inhoudt, lees je in dit verrassende boek.

De meeste mensen gaan jammer genoeg geblinddoekt hun weg en lopen als een kip zonder kop heen en weer in hun leven, ze weten niet waar ze heen gaan en begrijpen niet waarom ze er nog niet zijn. Ze zijn op zoek naar antwoorden zonder te weten wat hun vragen zijn. Ze zwalpen van de ene emotie naar de andere en voelen zich als schipbreukelingen in de oceaan van het leven, hulpeloos, hopeloos. En vooral ontzettend moe! Maar je kunt ook anders leven!

Dit boek staat bol van grote en kleine verhalen over verbazingwekkende wonderen, opzienbarende gebeurtenissen, verbluffende synchroniciteit, onverwachte voorvallen, wonder-baarlijke samenloop van omstandigheden, ‘toevallen-die-geen-toevallen-zijn’, en andere verrassende fenomenen uit het leven van de schrijfster. Ze leert je hoe je wonderen en toevalligheden zelf kunt opwekken en ontcijferen, want ze zijn een antwoord op de vragen waar je mee zit. Daarom moet je je bewust zijn van je grote en kleine levensvragen. Wonderen en toevalligheden zijn daar een antwoord op. We evolueren via vraag en antwoord. Je kunt dit proces een handje toesteken, daar zijn verschillende methodes voor die ze vol enthousiasme en in detail uitlegt in dit spannende boek.

Dan zal jij ook beseffen dat jouw leven een deel is van een Groter Geheel, en val je van de ene blije verbazing in de andere.

Het leven is één spannende gebeurtenis, waarbij we op mysterieuze wijze geleid worden op ons pad.

Toevalligheden zijn er niet toevallig.
Ze leiden ons op het pad van onze evolutie.

Ineke Van Lint, moeder van vier kinderen, heeft een Master in de Psychologie en is schrijfster van een hele reeks boeken over liefde, geluk, relaties en opvoeding.

Is Toeval of niet? het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Toeval of niet?