Tom Dumoulin

Tom Dumoulin

Volledig herziene editie van de bestseller Tom Dumoulin

Benaderbaar en ook altijd op afstand. Charismatisch en toch ook vol raadsels. Charmant en ook soms bijtend en ruziënd. Een ijzersterk lichaam en toch ook kwetsbaar. Tom Dumoulin is een van de grootste sporthelden van deze tijd, door allen geliefd, maar ook een groot raadsel.

Heeft Tom Dumoulin het in zich om Nederlands beste wielrenner aller tijden te worden? Kan hij een plaats verwerven tussen de allergrootsten als Eddy Merckx, Bernard Hinault en Miguel Indurain?

Patrick Bernhart heeft zich verdiept in het fenomeen Tom Dumoulin. Hij zoekt tot op de bodem uit waar het talent van Tom vandaan komt en pluist alle elementen uit die Dumoulin maken tot de superster die hij nu is. Zit het in zijn lijf, in zijn kop, is het zijn team of ligt het aan de omstandigheden? En is dit alles voldoende om meerdere grote wielerrondes op zijn naam te schrijven? Bernhart laat zien waar de wilskracht, de worstelingen en zijn populariteit vandaan komen.

• Met extra hoofdstukken over de nieuwe ploeg Jumbo-Visma en het rampjaar 2019

Spectrum