Toscane tegen wil en dank

Het geestige en ware verhaal van een schrijver die – volledig tegen zijn zin en tegen beter weten in – met zijn vrouw naar Italië verhuist en daar tot zijn verrassing ontdekt dat hij drie dingen terugvindt: zichzelf, zijn huwelijk en de Italiaan die hij in zijn hart altijd al is geweest.

Na jaren van diverse sitcoms geschreven te hebben, ontdekt Phil Doran dat hij niet meer tot de top behoort. Zijn vrouw vindt dat het tijd wordt voor verandering. Tijdens een van haar eenzame reisjes naar Italië weet ze hem te verrassen door een bijna driehonderd jaar oude boerderij te kopen.
Als hij een weg naar zijn huis wil aanleggen, verdwaalt hij in de gekmakende doolhof van de Italiaanse bureaucratie. Hij leert te accepteren dat de Italianen miljoenen wetten hebben, maar geen regels. En hij ontdekt dat midden op de dag vier uur lang alles wordt stilgelegd voor de lunch, het bedrijven van de liefde en het drinken van wijn. Toch raakt hij langzamerhand verleid door de pracht en de tastbare genoegens van Toscane.
Toscane tegen wil en dank is het scherpe verslag van Phil Dorans zoektocht naar zijn Italiaanse ik, en is het ultieme boek voor alle lezeressen van Frances Mayes, en hun partners.

Is Toscane tegen wil en dank het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Toscane tegen wil en dank