In dit boek vertelt Wilfred Ploeg (1953) over het leven van zijn vader Anton (1907-1980) die opgroeide in een christelijk gereformeerd Apeldoorns gezin van zestien kinderen. De auteur beschrijft op veelal luchtige wijze het leven van Antons ouders, zijn broers en zusters en diens eigen gezinsleven. Het biedt een mooie sfeertekening van een voorbije periode, van een nogal onbekend kerkgenootschap en van een vader die op een heel eigen manier vorm geeft aan zijn geloof. De schrijver vraagt zich af of de waarden van zijn vader nog iets betekenen voor deze tijd. Hij komt daarbij tot verrassende conclusies. Trouwe Vleugelen gaat niet zomaar over een familie uit de 20e eeuw. Aan de hand van verhalen over zijn eigen familie laat de auteur tegelijk ook zien dat er een stuk erfgoed uit onze Nederlandse cultuur aan het verdwijnen is.

Is Trouwe Vleugelen - Over een kinderrijk Veluws gezin en het verdwijnen van Nederlands erfgoed het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Trouwe Vleugelen - Over een kinderrijk Veluws gezin en het verdwijnen van Nederlands erfgoed