Tussen twee continenten

Tussen twee continenten

Rank 4891 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
De bovenmatig intelligente en eigengereide Yalena (11) begint in Honduras een speurtocht naar haar vader, van wie gefluisterd wordt dat hij een Amerikaanse militair is die haar van het leven heeft willen beroven. Het lijkt Yalena een bizarre bewering. Haar moeder, met wie ze in een lemen hutje woont, zwijgt echter in alle toonaarden. Zodra Yalena in haar verleden begint te graven haalt ze zich de woede op de hals van een toch al boosaardige pastoor.

Terwijl Yalena in Honduras vastbesloten is het raadsel van haar afkomst te ontrafelen, ontdekt Robert (12) in Europa dat zijn ouders niet zijn wie hij dacht. Robert is niet geboren in het welgestelde gezin dat een veilig nest leek. Ook hij gaat op zoek naar zijn wortels, maar Roberts ouders dwarsbomen hem subtiel. Wanneer dat hem niet afschrikt deinzen ze er niet voor terug zijn zoektocht te saboteren.

Pas wanneer Yalena leert luisteren naar wat ze werkelijk wil en Robert de moed verzamelt om zijn ouders voor het blok te zetten, komt er aan beide zijden van de oceaan schot in de zaak. Dan doemt echter ook de vraag op of ze hun speurwerk wel moeten voortzetten. Soms hebben volwassenen geheimen die je als kind liever niet ontdekt.
Brave New Books
22 juli 2019
9789402195224 , 9789402195231

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 23,90 Bestel het e-book € 11,95