Tweesprong

Tweesprong

Gelezen 54 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 46 Favoriet 5 Recensies 12
Feelgood Spots 2   Topics 0
Filippa is nog maar net hersteld van een traumatische ervaring wanneer ze een nieuwe baan krijgt aangeboden als begeleider van de 9-jarige Yfke Rozenboom, een meisje met downsyndroom. Hoewel ze vol enthousiasme begint met haar werk, komt ze al gauw tot de ontdekking dat de omstandigheden bij haar cliëntje thuis veel gecompliceerder – maar ook spannender – zijn dan ze voor mogelijk heeft gehouden.

Karlijn heeft in haar zoektocht naar geluk nogal wat verkeerde keuzes gemaakt. Wanneer ze de veelzijdige en charmante Daniel ontmoet, haar nieuwe leidinggevende, is ze dan ook vast van plan dit keer niet in dezelfde valkuil te stappen en gepaste afstand te bewaren.
Hij maakt het haar echter niet bepaald gemakkelijk door steeds haar gezelschap op te zoeken en zoveel aandacht aan haar te besteden. En dan die ogen…

Anne werkt aan haar zelfvertrouwen. Zo heeft ze een “lijstje van geluk” waarvan ze zoveel mogelijke punten probeert te realiseren. Een van die doelen brengt haar naar de bibliotheek, waar ze als vrijwilliger gaat voorlezen.

Op die plek komen de wegen van Anne, Filippa en Karlijn samen.

Tweesprong is een feelgood verhaal over vriendschap en liefde, over keuzes maken en nieuwe wegen inslaan. Het is het eerste deel van de trilogie Hink-Stap-Leef!

Monique van Goozen groeide op in Apeldoorn, maar verhuisde na haar middelbare school naar Noord-Holland. Inmiddels woont ze al jaren met haar gezin in Alkmaar.
Ze volgde een HBO-opleiding tot verpleegkundige, activiteitenbegeleider en docent.
In het dagelijks leven begeleidt ze kinderen met downsyndroom in het reguliere onderwijs.

Tweesprong is haar debuut.

Romantiek
Romantiek