Uit beeld

Uit beeld

Gelezen 36 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 28 Favoriet 0 Recensies 3
Non-fictie Artikelen 2 Lijsten 1   Topics 0
In de zomer van 2017 wordt Amber Brantsen, dan 27 jaar, gepresenteerd als het nieuwe gezicht van het NOS Journaal. De pers haast zich te melden dat het meisje dat ooit op de basisschool een spreekbeurt hield over nieuwslezen nu haar droom in vervulling ziet gaan. Wat de buitenwereld niet weet, is dat die droom jaren eerder nog onmogelijk leek.
Hoge standaarden, ambitie en wilskracht. Amber heeft het allemaal. Eigenschappen die in onze maatschappij enorm worden gewaardeerd. Maar het zijn ook precies de ingrediënten die Amber na haar middelbareschoolperiode in een allesverwoestende eetstoornis hebben gestort. Ze kreeg anorexia. Een intense, maar ook leerzame periode volgde, waarin steeds meer duidelijk werd dat artsen en psychologen haar niet zouden gaan redden: dat zou ze zelf moeten doen. Alleen.
Uit beeld is een openhartig boek over wat wij van onszelf vragen en verwachten. Een verhaal over de balans tussen gezond en ongezond. En een verhaal over de kracht die je uit jezelf kunt halen, door je te concentreren op je allersterkste eigenschappen.

Amber Brantsen (1989) is journalist en presentator bij de NOS. Zij begon haar carrière bij de radio en werd in 2016 door de Volkskrant uitgeroepen tot Radiotalent van het Jaar. Een jaar later werd zij een van de vaste gezichten van het NOS Journaal.

Literaire non-fictie algemeen
Prometheus