Van New York tot Viroinval

Hans Vanden Berghe (°1959) heeft tijdens zijn carrière als steward veel van de wereld gezien, maar had toch steeds weer het gevoel thuis te komen in de kleine vallei van de Viroin. De sympathie die hij voelt voor Viroinval, een gemeente in de provincie Namen, leidde tot dit boek in hetwelk hij uitgebreid deze contreien beschrijft. Alle mogelijke thema's komen aan bod gaande van de prachtige natuur gevormd door la Calestienne en la Thiérache; de geschiedenis vertrekkende van in de prehistorie tot nu; het dagelijkse leven van de gewone man doorheen de eeuwen en vooral het samenleven met de, soms harde, omgeving; de dorpen; ... Kortom, een aanrader voor de bezoeker die Viroinval beter wil begrijpen en leren kennen. In het voorwoord stelt Guido Fonteyn: “... hij schreef de meest grondige publicatie over deze gemeente … vertrekkende van al zijn contacten en diepere bronnen en een oneindig opzoekwerk in bibliotheken en musea heeft hij met zijn ‘Van New-York tot Viroinval’ wat mij betreft het beste boek over een interessant gebied in Wallonië geschreven dat mij bekend is. Lees dus dit verrassende boek. En ga naar Viroinval, eerder dan naar New York. “

Is Van New York tot Viroinval het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Van New York tot Viroinval