Van verlangen naar verbinding

Nooit eerder waren we door alle digitale ontwikkelingen zo verbonden, en tegelijkertijd voelen we ons eenzamer dan ooit. Vervreemd van de ander, onszelf en de natuur. Toko-pa Turner ervoer dit ook en merkte na een periode van afzondering dat anderen, ook degenen die geen problemen leken te hebben, zich net zo verloren voelden als zij. Ze schreef Van verlangen naar verbinding over haar zoektocht naar de wereld en naar zichzelf. In dit prachtige boek neemt ze de lezer mee naar de oorsprong van deze gevoelens van eenzaamheid en laat aan de hand van mythes, verhalen en dromen zien hoe we ons verlangen naar échte verbinding kunnen realiseren. In haar woorden: ‘Veel mensen zien verbondenheid als een mythische plaats die we misschien vinden als we er ijverig naar blijven zoeken. Maar stel dat verbondenheid geen plaats is, maar een verworvenheid: een reeks vaardigheden die we in het moderne leven zijn kwijtgeraakt of vergeten.’

Is Van verlangen naar verbinding het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Van verlangen naar verbinding