Veldgids vogelzang

Veldgids vogelzang

Veldgids Vogelzang beschrijft de roep, zang, triller of roffel van 200 Europese soorten die vooral door hun geluid opvallen, van tjiftjaf tot wielewaal en van bosuil tot parelduiker. De gids stelt niet het uiterlijk centraal, maar het geluid.

Een helder systeem van determinatiesleutels leidt in enkele stappen naar de beschrijving per soort, met foto’s, verspreidingskaarten en sonogrammen die de geluiden letterlijk in beeld brengen.

De beschrijvingen vatten roep en zang treffend in woorden, daarbij aangevuld met handige ezelsbruggetjes, van de misthoorn van de roerdomp tot het ‘kwik-me-dit’ van de kwartel. Ook de functie van de verschillende soorten roep en zang wordt beschreven.

Vogelgeluiden-app 'BirdSounds Europe'
Aanvullend kunt u de app BirdSounds Europe aanschaffen. Deze uitgebreide app biedt gemakkelijk toegang tot de in het boek beschreven geluiden.

Een handig boek voor beginners én gevorderden. Ook geschikt voor vogelcursussen en –excursies. Genomineerd voor de Jan Wolkers Prijs 2017.

‘Deze veldgids geeft een vliegende start bij het herkennen van vogelzang en biedt ook de doorgewinterde vogelaar veel nieuwe inzichten’ - Ruud van Beusekom, Vogelbescherming Nederland
Uitgeverij Knnv
02 september 2020