Vele vreemde vormen

Vele vreemde vormen

Gelezen 29 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 17 Favoriet 2 Recensies 4
Literatuur & Romans Artikelen 1 Newsroom 1   Topics 0
Tomás Mancanza is een privédetective in Antwerpen die zijn dagen slijt met het opsporen van verloren hondjes en het observeren van affaires. Wanneer hij verliefd wordt op de jonge kunstenares Camille, ziet hij dit als een kans om zijn leven opnieuw vorm te geven. Maar zijn verleden is nog niet klaar met hem. Op een avond wordt hij gebeld: zijn vader is onder mysterieuze omstandigheden verdwenen.
Tomás reist met tegenzin af naar zijn geboorte-eiland om hem te zoeken. Geholpen door Camille en de bijgelovige inspecteur Franco probeert hij het raadsel van de vermissing op te lossen. Maar als rationeel denken geen uitweg meer biedt, begint hij te twijfelen aan zijn eigen kennis.

Querido
01 oktober 2019
12 november 2019

Karla De Greeve Hebban Recensent

Existentiële angsten bezweren met verbeelding

door: Karla De Greeve 2 likes

‘De geur die hem vroeger geruststelde, overspoelde en al zijn zorgen wegnam, was nu nog slechts een verwijzing naar die tijd. Gevaar had een vorm, en veiligheid dus ook. Maar nu hij volwassen was, begonnen zijn angsten hun vaste vorm te verliezen.’

Tom Hofland (1990) is een Nederlandse...

Reacties op: Vele vreemde vormen