Verbeelding & werkelijkheid

Verbeelding & werkelijkheid

De bouw staat de laatste tijd volop in de belangstelling. Soms positief, vaak negatief. Hoe komt het toch dat er in deze bedrijfstak, verantwoordelijk voor vele tientallen miljarden euro’s, zo vaak zo veel misgaat? Rob Nijsse weet wel waarom. Dat blijkt onder meer uit de diverse columns die hij de afgelopen vijftien jaar heeft gepubliceerd en die nu zijn gebundeld in dit boek Verbeelding & werkelijkheid. In deze columns bespreekt hij actuele kwesties in de bouw op een directe en komische manier. Maar pas op, waarschuwt Nijsse zijn lezers: “Het lezen van deze columns kan uw geestelijke gezondheidstoestand ernstige schade toebrengen. Woedeaanvallen en gewetensconflicten zijn niet uit te sluiten.”

Prof.ir. Rob Nijsse (Amsterdam, 1953) studeerde in 1979 af aan de Faculteit Civiele Techniek van de Technische Universiteit Delft in Constructieve Vormgeving. Hij ging in 1979 werken als constructeur bij het ingenieursbureau ABT in Arnhem. In 1991 werd hij Raadgevend Ingenieur en van 1996 tot en met 2007 was hij lid van de Raad van Bestuur. Incidenteel werkt hij er nog als senior adviseur. In 2007 werd Rob Nijsse benoemd tot hoogleraar Constructieleer aan de TU Delft bij de faculteit Bouwkunde en in 2010 ook bij de faculteit Civiele Techniek en Geowetenschappen.
Korte verhalen
Aeneas Media