Verdwenen profclubs

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Het is bijna niet voor te stellen, maar ooit kende Nederland maar liefst 84 (semi)profclubs. Door allerlei
beleidswijzigingen, het schrappen van de tweede divisie, faillissementen, fusies en de introductie van een aantal nieuwkomers is dat aantal tegenwoordig 34. In 'Verdwenen Profclubs' duikt Staantribune-redacteur Martijn Schwillens in de wereld van de clubs die na 1991 door opheffing of faillissement uit het betaald voetbal zijn verdwenen: SVV Schiedam, VC Vlissingen/VCV Zeeland, FC Wageningen, HFC Haarlem, RBC Roosendaal, AGOVV Apeldoorn en SC Veendam. Het betaald voetbal in Nederland viert dit jaar een 65-jarig
jubileum, maar voor oud-spelers, -bestuurders en zeker de supporters is dat geen reden voor een feestje. Zij komen uitgebreid aan het woord in dit boek. Welk gat heeft het verdwijnen van hun favoriete vereniging achtergelaten? Is er een doorstart als amateurclub gemaakt en is er zicht op een terugkeer in het profvoetbal? 'Verdwenen Profclubs' geeft een antwoord op deze vragen en vormt tegelijk een eerbetoon aan de clubs die ooit tot de verbeelding spraken bij een groter publiek, maar nu slechts een voetnoot vormen
in de historie van het betaald voetbal in Nederland.

Lifestyle & Vrije tijd
Sportverhalen