Vergelding

Rank 361 Gelezen 348 Aan het lezen 9 Wil ik lezen 171 Favoriet 14 Recensies 31
Thrillers & Spanning Lijsten 1 Spots 1 Top25's 3   Topics 0

New York, 1988
Chloe Larson, bijna afgestudeerd als advocate, wordt op een avond thuis opgewacht door een man die zijn gezicht verborgen heeft achter een clownsmasker. Hij mishandelt en verkracht haar en laat haar in de vroege morgen voor dood achter. Chloe overleeft, maar is psychisch gebroken en stort in. Langzaam probeert zij later onder een nieuwe identiteit een nieuw leven op te bouwen als officier van justitie.

Miami, 2000
Een seriemoordenaar, bijgenaamd Cupido, zaait angst onder de bevolking na een reeks verkrachtingen en moorden op jonge blon-dines. Wanneer officier van justitie C.J. Townsend geconfronteerd wordt met de verdachte, herkent zij de stem van de man die haar twaalf jaar eerder heeft overvallen.

Op dat moment zweert C.J. dat hij zijn verdiende straf niet zal ontlopen. Haar persoonlijke zaak tegen hem is verjaard, maar zij zal niet rusten voordat hij ter dood is veroordeeld. Is vergelding of gerechtigheid haar drijfveer? Ze zet alles opzij voor deze zaak, waarbij ze bereid is de mazen van de wet op te zoeken om deze man voorgoed uit haar leven te bannen. Maar Cupido is een genadeloze tegenstander en bevecht haar met alle middelen?

Pockets spanning
Thriller
Literaire thriller
Bloemlezingen
Oorspronkelijke titel
Retribution
Townsend & Falconetti (1)
Martin Jansen in de Wal
de Fontein
23 augustus 2004
05 november 2011
9789024558810 , 9789026119743 , 9789026122316

Kim Moelands Auteur

Een zeldzaam debuut!

door: Kim Moelands 1 like
‘De vaart van Grisham, het enge van Hannibal en een hoofdpersoon waar Cornwell jaloers op zou zijn’ prijkt op de cover van Vergelding. Een dergelijke tekst wekt hoge verwachtingen. Nou hebben uitgevers nog wel eens de neiging om hun boeken wat rooskleuriger aan te prijzen dan ze daadwerkelijk...

Reacties op: Vergelding