Verhalen uit Nederland

Verhalen uit Nederland

'Verhalen uit Nederland, herontdekt in Marokko’ is de tweede bundel met columns van de hand van Thijs Kolster. In de periode 2005-2009 schreef hij meer dan tachtig columns over alledaagse dingen in Nederland. Zoals hij zelf zegt: ‘Ik wilde schrijven en begon te schrijven. Over de dingen die mij boeien: Mijn familie, gezin, Nederland, geschiedenis, sport, de actualiteit en het alledaagse. Zonder vooropgezet plan, gewoon omdat het schrijven mij voldoening geeft.’ Na de verhuizing met zijn gezin naar Marokko herlas hij deze verhalen en besloot de 25 mooiste te bundelen. In zijn kenmerkende stijl leidt Thijs je binnen in zijn kijk op de wereld. Vaak geschreven vanuit het alledaagse of een detail, waarin soms subtiel een grotere vraag of gedachte is verweven. Ontroerend, verrassend en in sommige verhalen dicht op de huid. Een bundel die je moet lezen en waarin je je eigen favorieten zult ontdekken.
Thijs Kolster schrijft sinds 2015 een wekelijks blog ‘Verhalen uit Marokko’, dat inmiddels door een trouwe en gestaag groeiende groep lezers wordt gevolgd. Zomer 2015 verscheen zijn eerste bundel ‘Openstaander; verhalen uit Marokko’. Hij publiceerde ook verhalen voor enkele bladen.
Korte verhalen , Literaire non-fictie
Gebundelde literaire columns