Vertrouwde beelden

Vertrouwde beelden

Een nieuwe bundel ‘Verhalen uit Marokko’. Na ‘Openstaander’ (2015) nu ‘Vertrouwde beelden’ (2016), een bundel waarin nog beter de eigenzinnige en gedetailleerde kijk van Thijs Kolster op het alledaagse leven in Marokko tot uitdrukking komt. De bundel is een drieluik van verhalen. De eerste twaalf verhalen zijn geschreven rond plaatsen of historische gebeurtenissen in Marokko. Dan volgt ‘Onze snelweg’, een langer verhaal waarin Thijs aan de hand van de renovatie van de snelweg voor hun huis tot enkele rake observaties over Marokko komt. Na dit langere verhaal volgen nog een tiental verhalen waarin hij zijn ogen richt op de cultuur van Marokko. Marokko begint voor Thijs, die met zijn gezin nu een paar jaar in dit land woont, steeds meer vertrouwde beelden op te roepen. En zo af en toe larderen herinneringen aan Nederland de verhalen uit Marokko. ‘Vertrouwde beelden’ is de passende titel voor deze tweede bundel. Naast nieuw materiaal bestaat de bundel uit verhalen die verschenen op zijn wekelijkse blog ‘Verhalen uit Marokko’ en gepubliceerd werden in Global Connection en demoslimkrant.nl. Een bundel om van te genieten en Marokko voor je ogen tot leven te laten komen.
Korte verhalen , Literaire non-fictie
Gebundelde literaire columns