Vet oud! Gouden Eeuw

'De Vet oud!-serie is spannend en leerzaam voor jongens en meisjes!' - Know How 'Niets dan lof. Geweldig om op school te gebruiken, maar thuis lezen is ook zeker geen straf.' NBD Biblion De VOC, Michiel de Ruyter, piraten, ontdekkingsreizen en slavenhandel. Het zijn namen en woorden die passen bij de Gouden Eeuw. Tijdens deze interessante periode in onze geschiedenis bloeide ons land op tot één van de rijkste en machtigste landen ter wereld. Maar wat gebeurde er nou eigenlijk precies en was deze tijd wel voor iedereen zo geweldig? Na vier eerdere succesvolle delen in de Vet oud!-serie nemen Richard Zuiderveld en Aant-Jelle Soepboer je in Vet oud! Gouden Eeuw mee op een reis terug in de tijd naar de zeventiende eeuw. In vijftien zinderende verhalen lees je over de tachtigjarige oorlog, verhitte zeeslagen en de ijskoude walvisjacht. Je leert hoe ons land zich vrijvocht van Spanje en hoe avonturiers onbekende landen ontdekten. Van de specerijenhandel in het mysterieuze oosten tot de weerzinwekkende slavernij in het westen, als je dit boek hebt gelezen weet je zoveel meer over de geschiedenis van ons land. Naast spannende verhalen zit Vet Oud! Gouden Eeuw ook vol historische weetjes, museumtips en prachtige illustraties.

Recensies (1)

Is Vet oud! Gouden Eeuw het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Vet oud! Gouden Eeuw