Powervrouwen

Powervrouwen

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 0
Cleopatra, Boudica, Mochizuki, Pocahontas en Marie Curie, het zijn namen van legendarische vrouwen die de wereld veranderden. Ons verleden zit boordevol meeslepende verhalen, maar waarom lezen we zo vaak over mannen? Deze vraag van een leerling zette Richard Zuiderveld aan tot het schrijven van dit prachtige boek over 35 historische vrouwen. Ontdek het verleden door de ogen van prinsessen, ninja’s, piraten en wetenschappers. Powervrouwen is een schitterend boek vol avontuurlijke verhalen, die worden aangevuld met interessante weetjes en prachtige illustraties. Een leuk én leerzaam boek voor meisjes én jongens.

‘Ten aanval!’ roept Boudica terwijl ze van de heuvel rent. Haar leger volgt trouw. Duizenden Britse krijgers dalen als een lawine op de vijand neer. Hun overweldigende gebrul en getoeter vult haar hart met kracht en trots. Toch lijken de vijandige Romeinen niet onder de indruk. Ze staan kalm, met hun schilden vooruit. Een levende muur van metaal en leer. ‘Er klopt iets niet,’ mompelt Boudica en ze stopt met rennen. Maar het is te laat: ze is met haar leger in de val gelopen.

De achttienjarige Isabella staat te trillen op haar benen en haar hart klopt in haar keel. Voor haar ligt een brief. Ze heeft hem al een paar keer gelezen, maar ze kan het nog steeds niet geloven. De knappe prins Ferdinand van Aragon wil haar ontmoeten. Ze wil hem ook dolgraag zien, maar er is één probleem: hij is de vijand van haar halfbroer, de koning. Wat moet ze doen?
Geschiedenis & Politiek
Geschiedenis algemeen