Vis in een boom

Rank 634 Gelezen 52 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 33 Favoriet 8 Recensies 12
Junior Top25's 2   Topics 0
'Iedereen is slim op zijn eigen manier. Maar als je een vis beoordeelt op zijn behendigheid om in een boom te klimmen, zal het dier zijn hele leven geloven dat hij dom is.'
Albert Einstein

De elfjarige Ally is slim. Slim genoeg om iedereen voor de gek te houden. Door haar vaders werk als militair verhuist ze heel vaak. Maar in welke klas ze ook terechtkomt, ze is kampioen in het voorkomen dat iemand haar geheim ontdekt.
Ze kan namelijk niet lezen. Hoe dom kun je zijn? Ze schaamt zich enorm.
Maar dan krijgt ze een nieuwe meester. Hij begrijpt dat er achter Ally’s stoerheid een ander meisje zit. Een meisje dat helemaal niet dom is, maar dyslectisch. Voor Ally vallen alle puzzelstukjes langzaam op hun plaats. Haar zelfvertrouwen groeit en er gaat een wereld voor haar open. Ze ontdekt dat ze meer is dan haar dyslexie – en dat ieder mens meer is dan een label.

Een ontroerend feel good verhaal voor ieder mens dat wel eens het gevoel heeft buiten de boot te vallen of anders te zijn.

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar
Uitgeversmaatschappij Holland B.V.
24 maart 2020
27 maart 2020

Reacties op: Vis in een boom