Vlaams vlees

Vlaams Vlees is de soms groteske en veelal intrieste dagdagelijkse geschiedenis van mensen die in een door computers, GSM's en Internet geregeerde wereld, geslaagde karikaturen van zichzelf worden en altijd eindigen als vergankelijke porties vlees.

Plaats van het gebeuren: een provinciestadje aan de Dender waar de meeste fabrieken werden gesloten en de cafés lang open blijven. Het gezicht van Vlaanderen met 12 figuren die als een menselijke rattenkoning in mekaar verstrengeld zijn en elk op hun manier trachten te overleven. Met ver op de achtergrond de kleuren en het geschreeuw vanuit Rwanda, Bosnië en Algerije. Of homo homini lupus.

Vlaams Vlees is het prozadebuut van een van onze belangrijkste dichters. Willie Verhegghe (1947) is verbonden aan het departement WVC, Dienst Letteren en Toneel te Brussel. Hij publiceerde o.a. De Vlaamse Guerilleros (ingeleid door Louis-Paul Boon, 1971), Kommunikatie met het landschap , (brieven met Simon Vinkenoog, 1979), Woud van Wielen (1991) Marcinelle (1995) en De Ronde van Vlaanderen (1996) en ontving talrijke literaire prijzen.

Is Vlaams vlees het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Vlaams vlees