Dit boek gaat over de veelbesproken overgang van groep 2 naar 3. Om een ononderbroken ontwikkeling te stimuleren, organiseren steeds meer scholen het onderwijs in samengestelde groepen 2-3 (en soms in groepen 1-3). In dit boek lees je hoe je deze organisatievorm voorbereidt en uitvoert. Daarnaast is er – met onder andere herkenbare praktijkvoorbeelden en concrete tips – volop aandacht voor het beredeneerde aanbod in de onderbouw en wordt er uitgebreid ingegaan op:
• instructie en differentiatie;
• spel;
• rekenen;
• taal/lezen;
• schrijven;
• het gebruik van ontwikkelingsmaterialen;
• organisatie/klassenmanagement;
• monitoring.
Het boek is daardoor niet alleen relevant voor leerkrachten in samengestelde groepen (1-)2-3, maar biedt ook inspiratie aan onderbouwleerkrachten die in aparte groepen werken. Tevens is het interessant voor intern begeleiders, jonge-kindspecialisten, pabo-studenten en andere betrokkenen bij het onderwijs aan het jonge kind.
			
					
			