Vol vertrouwen

Stille verwondering, het bijzondere van het moment gevangen in nabije woorden, zo omschrijf je de poëzie van Ellen Hemmink-Groenewoud het best. Het bestaan zelf wordt aangeraakt en meegenomen in een levend beeld, een blijvende herinnering. De nieuwe gedichtenbundel `Vol vertrouwen is een markante illustratie van de wijze waarop de dichteres het leven waarneemt en kenschetst. Zij omschrijft in ogenschijnlijk gewone woorden het wonder van het moment, de mijmering over verleden en toekomst, de wijsheid die hand in hand gaat met gevoel. Nu eens ontroerend, dan weer ontdekkend, steeds verrassend geeft Ellen in haar gedichten de lezer wat wij missen in een jachtige wereld: de kracht van de gedachte, de rust van het proces waarin denkbeelden rijpen en inzicht groeit.
Elk gedicht is gemaakt en bedoeld als een kleine tijdsspanne van verwondering over wat zo snel veronachtzaamd kan worden: het leven als een belevenis. Elk gedicht heb ik gelezen en herlezen, en keer op keer ontlokten de strofen nieuwe beelden aan mijn gedachten. Ik hoop dat velen dit op eigen wijze zullen mogen beleven.

Bob van Ruyten

Is Vol vertrouwen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Vol vertrouwen