Voor Elise

Voor Elise

Een baby wordt achtergelaten in een klooster in 1836. De vondeling krijgt de naam Francis Nona. Met Francis start een indrukwekkende familiegeschiedenis over generaties en continenten heen. Van Kessel-Lo, Belgiƫ naar Lovelady, Texas, en terug, doorstaan zijn afstammelingen armoede en ontbering.

Het leven van Elise, zijn kleindochter, staat centraal in dit krachtig verhaal. De moedige levenslange reis van Elise, gekenmerkt door haar zoektocht naar liefde en vreugde. Samen met de verhalen van haar toegewijde broers en kinderen tonen ons aan dat familiebanden over generaties en enorme afstanden heen en ondanks twee wereldoorlogen, ijzersterk, standvastig en onverwoestbaar kunnen zijn.

Is Voor Elise het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Voor Elise