Vooralsnog leef ik

Frans Hummelman (1924) Onder het pseudoniem Ef Leonard verscheen in 1971 bij Bruna zijn debuut: een verhalenbundel van SF en fantasy, getiteld "Het koninkrijk der kikkeren is nabij". In hetzelfde jaar won hij de eerste prijs van een door NOS en BRT uitgeschreven wedstrijd voor SF met het verhaal "In spin - opnieuw gaat de bocht in". In 1974 kwam van zijn hand een bundel fantasy en horror uit die de titel droeg van het winnende verhaal. Intussen verschenen er diverse verhalen in Ganymedes, het Bruna SF-jaarboek, en vertaalde hij vele boeken voor diverse uitgeverijen. o.a. "James en de Reuzenperzik" van Roald Dahl. In 1975 verschijnt nog een roman, getiteld "Op lemen voeten" bij De Standaard. Dan volgen lange jaren van stilte als gevolg van een midlife crisis en een daarmee gepaard gaand writer's block. In 1994 verschijnt bij De Beuk de gedichtenbundel "Haar hand verlicht de angst" en in 2000 bij Servo een bundel verhalen, getiteld "Doden hebben geen verdriet" die de pers niet halen. In 2006 brengt Gopher in een beperkte oplage zijn oorlogsherinneringen "De Laatste goede oorlog" uit en "Spuitje bij dementie", een bundel korte verhalen. Sinds de oprichting (1997) is hij redacteur bij het Bossche straatmagazine De Zelfkrant.

Is Vooralsnog leef ik het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Vooralsnog leef ik