Vraag het aan het stof

Gelezen 25 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 17 Favoriet 7 Recensies 3
Literatuur & Romans Artikelen 1   Topics 0

De jonge Arturo Bandini heeft het armoedige stadje in Colorado waar hij is opgegroeid, achter zich gelaten en is vol verwachting naar Los Angeles vertrokken. Een groot schrijver wil Arturo worden, maar dat valt niet mee. Dagen van schrijnende armoede worden afgewisseld met een euforische periode als hij een verhaal heeft verkocht. Tegelijkertijd koestert hij een onhandige, hopeloze liefde voor Camilla, serveerster in een bar waar hij wel eens komt en op wie hij indruk probeert te maken met zijn schrijverschap. Als dan eindelijk zijn eerste roman verschijnt is Camilla ineens verdwenen.

John Fante (1909) was een Amerikaans schrijver van Italiaanse komaf, en een tijdgenoot van o.a. William Faulkner en Scott Fitzgerald. Hij schreef korte verhalen, romans en filmscenario? s. Pas laat in zijn leven werd hij echt ontdekt. Wait Until Spring, Bandini en Ask the Dust zijn beide succesvol verfilmd.

Meulenhoff Boekerij B.V.
21 mei 2013
28 mei 2013

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

Reacties op: Vraag het aan het stof