Waar blijft mijn pensioen?

Waar blijft mijn pensioen?

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
In Nederland sparen wij voor onze pensioenen. Hoe logisch dat ook lijkt, dat is het niet. Er is geen land ter wereld waar zoveel wordt gespaard voor pensioenen en nog steeds is het niet genoeg.
In Waar blijft mijn pensioen? zet Martin ten Cate op heldere wijze uiteen waarom sparen voor pensioenen een doodlopende weg is. In Nederland willen we graag vorderingen hebben en geen schulden. Dat is begrijpelijk, maar op logische gronden onmogelijk en onhoudbaar. Daarom is het pensioenakkoord een doodlopende weg en is het gedoemd om te mislukken: het is zoeken naar de hoek in een ronde kamer. Kortingen op pensioenen zijn dichterbij dan ooit en het vertrouwen in het stelsel kalft steeds verder af.
Waarom willen de pensioensector, de wetenschap en de politiek niet naar oplossingen kijken? Conflicts of interest, tunnelvisie en onbegrip ondermijnen uiteindelijk uw pensioen. Ten Cate schetst in Waar blijft mijn pensioen? een alternatief.

Martin ten Cate heeft bijna dertig jaar gewerkt in de financiële sector en publiceerde eerder onder andere het boek Een rijk land moet rijk leven.
Mens & Maatschappij
Prometheus