Waar het vandaan komt

Bevrijd jezelf door inzicht in je familiesysteem te krijgen en patronen te doorbreken Het is een klassiek beeld: iemand ligt op de sofa bij de psychiater, die de volgende vraag stelt: ‘hoe heb je je jeugd ervaren?’ Maar niet voor niets is dat een cliché. De dynamiek van je gezin legt de basis waar je de rest van je leven op bouwt. Zonder dat we het doorhebben, manifesteert de familiedynamiek uit onze jeugd zich in hoe we communiceren, wat ons onzeker maakt, voor wie we ons openstellen, en hoe we met tegenslag omgaan.

Met dit boek leert een van de meest gewilde familie- en relatietherapeuten van New York, Vienna Pharaon, je om je familiesysteem beter te begrijpen, je bewust te worden van de gevolgen daarvan voor hoe je je als volwassene gedraagt en tot slot: hoe je die ingesleten patronen ook daadwerkelijk kunt veranderen. Met een praktisch en concreet vierstappenprogramma helpt dit boek je om de bevrijdende inzichten te vinden die je nodig hebt – wat voor jeugd je ook gehad hebt.

Vienna Pharaon is een gecertificeerd relatie- en familietherapeut en de oprichter van de online Mindful Marriage & Family Therapy (@Mindfulmft)-community, met op Instagram meer dan 600.000 volgers. Ze is ervan overtuigd dat het begrijpen van waar haar cliënten (letterlijk) vandaan komen, cruciaal is voor hun herstel en transformatie, en kijkt dan ook naar mensen en hun relaties door de lens van hun familiesysteem. Onder meer Netflix, BBC, Vogue en Men’s Health besteedden aandacht aan Vienna en haar missie.

Is Waar het vandaan komt het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Waar het vandaan komt