Waar is Oscar?

Johan D’Haveloose is lector Engels en Interculturele Communicatie op rust. Hij woont met zijn vrouw en honden in het landelijke Zomergem. Zijn ervaring in het onderwijs, zijn kleinkinderen, de vrienden in binnen- en buitenland en de lange wandelingen met zijn twee honden vormen een fantastische bron voor inspiratie en geven de auteur een rustig gevoel van voldoening om te schrijven. DE ILLUSTRATOR Elleke Waterblé maakte de unieke tekeningen bij het verhaal. Ze volgde een kunstopleiding aan het SKI aan de Gentse Ottogracht. Kunst is haar leven. Een dag zonder tekenen is een verloren dag. Elleke is zeer productief en haar oeuvre omvat niet alleen tekeningen, maar ook muurschilderingen en portretten. Voldoening vindt ze in de expressie zelf en in de tevredenheid van haar klanten: ‘De glimlach op het gezicht van mijn klanten, groot en klein, geeft een enorme boost’. Dit beertjes-voor-lees-boek is het eerste boek voor kinderen van Johan D’Haveloose. Eerder publiceerde hij een Engelstalig humoristisch werkje, “Dasha, the dazzling dachshund’. Na ‘Moordgriet’ waarin Bonnard en Brunello een moord in het landelijke Zomergem moesten oplossen, verraste hij met ‘De Sterspeler’ over de moord op een Gentse stervoetballer. Dit keer beroert hij de kinderharten met een ontroerend mooi verhaal over beertjes op zoek naar hun papa.

Is Waar is Oscar? het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Waar is Oscar?