Waar is Paulie Fink?

Waar is Paulie Fink?

Rank 4109 Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
Junior Lijsten 1 Spots 1   Topics 0

Een grappig, gelaagd en aansprekend schoolverhaal met bijzondere personages.

Van de auteur van Suzy en de kwallen, winnaar van de Gouden Lijst 2017.

Caitlyn Breen is een buitenbeentje op haar nieuwe school. In haar klas zitten maar tien andere kinderen en die kennen elkaar al jaren. Haar klasgenoten hebben geen aandacht voor haar, want die hebben een eigen probleem: Paulie Fink, grappenmaker, onruststoker en kwaadaardig genie, is opeens weg dit schooljaar.
Er is maar één manier om het grote Paulie Fink-gat te vullen: de klas moet een nieuwe Paulie Fink vinden. Daarom organiseren de kinderen een wedstrijd, in de stijl van hun favoriete realityshow. De enige objectieveling die deze wedstrijd kan beoordelen is natuurlijk nieuwkomer Caitlyn – en dat terwijl ze Paulie Fink nooit ontmoet heeft! Wie was deze geheimzinnige jongen eigenlijk, een grappenmaker, kunstenaar, filosoof of idioot? Caitlyns zoektocht naar Paulie Fink leert haar onverwacht meer over zichzelf dan ze ooit had kunnen bedenken.

Waar is Paulie Fink? is een verrassend ontroerende verkenning van hoe we onze eigen mythes opbouwen en afbreken over anderen en onszelf.

Kind & Jeugd
Van Goor
14 november 2019

Door lezers

Jeugdliteratuur Café / Nieuw leesvoer: november!
28 oktober 2019 3 reacties
  Meer artikelen van lezers