Waar wij geboren zijn

Alofa en haar vriendinnen zijn puberende tieners op het eiland Samoa. Met vallen en opstaan zijn ze bezig volwassen te worden: ze gaan naar school, stelen mango’s, vinden een pornoblad en dromen over jongens. De ervaringen van de drie meisjes geven een beeld van het hedendaagse Samoa; een eiland dat sterk beïnvloed is door Amerika, maar dat ook nog beheerst wordt door strenge tradities, waarbij vrouwen onderdrukt worden. In haar groei naar volwassenheid vindt Alofa uiteindelijk een balans tussen de Amerikaanse hang naar individualiteit en haar Samoaanse besef van gemeenschappelijkheid.

Is Waar wij geboren zijn het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Waar wij geboren zijn