Waarom Brazilie ?

In Waarom Brazilië? belandt Christine Angot na uitputtende ervaringen in Montpellier in haar eentje doodmoe in Parijs. Het is er nog erger dan ze al dacht: 'Het was leeg. Intelligent, snel maar leeg.' Ze vestigt zich in een appartement nabij Place Pigalle en vraagt zich af wie ze zal ontmoeten. Een journalist - nota bene een die zijn blad het hele jaar lang over haar volgeschreven heeft. En het onvermijdelijke gebeurt: ze vallen voor elkaar. En wat daarna even onvermijdelijk is: dat het misgaat, dat er een crisis uitbreekt en er op een onverdraaglijke manier een einde aan de passie komt. Op dat moment staat de schrijver in Angot op: '[...] ik schreef, het hield maar niet op, dit verhaal was onverdraaglijk.'
Waarom Brazilië? is een meedogenloos autobiografische roman over liefde en de reflectie daarop: schrijven.

Is Waarom Brazilie ? het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Waarom Brazilie ?