Waarom ik een goed mens ben (en jij ook)

Waarom nog warmtepompen installeren als de ijskappen al aan het smelten zijn? Waarom nog protesteren als er toch niet geluisterd wordt? Waarom nog stemmen als de uitslag bij voorbaat vast lijkt te liggen? Kortom: heeft het zin om te blijven proberen? En zo ja, doe ik dan wel genoeg?

Anthony Bosschem ging in zijn razend populaire podcast Zwijgen is geen optie te rade bij meer dan 140 Vlaamse en Nederlandse wereldverbeteraars. Want waar halen zij de energie vandaan om hun schijnbaar onmogelijke doelen te blijven nastreven? Die gesprekken leerden hem dat hij zich niet schuldig hoeft te voelen om wat hij niet doet, maar trots kan zijn op waar hij - bewust en onbewust - wel het verschil maakt. Omdat 'niet genoeg' toch meer dan voldoende kan zijn. Omdat hij, ongeacht het resultaat, een goed mens is. En jij ook.

Is Waarom ik een goed mens ben (en jij ook) het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Waarom ik een goed mens ben (en jij ook)