Waarom je hond geen fruit hoeft te eten

DNA, de erfelijke code, is de basis van alles wat leeft. De kennis op dat gebied gaat met sprongen vooruit - maar is helaas voor niet-biologen slecht toegankelijk. Dit boek brengt daar verandering in. Aan de hand van talloze voorbeelden neemt auteur Ken Kraaijeveld de lezer mee in de wondere wereld van het DNA, van het aanpassen van landbouwgewassen tot het veranderen van genen om ziektes te genezen. De voorbeelden laten zien dat DNA-onderzoek invloed heeft op veel aspecten van ons leven, vaak zonder dat wij ons dat realiseren. Wie als kritische consument of patient wil kunnen meedenken, kan daarom wel wat hulp gebruiken. Dit rijk geillustreerde boek is daarvoor ideaal. Basiskennis over DNA: wat is het, wat doet het, hoe kun je het gebruiken; Alles over DNA in ons dagelijks leven, van landbouw tot ziekenhuis; De mogelijkheden van DNA-onderzoek: beloften en controverses.
Uitgeverij Knnv