Walvisvaarders

Gelezen 16 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 16 Favoriet 2 Recensies 6
Young adult Lijsten 1   Topics 0

Maart 1725. Tijs weet het zeker: in de ijzige wateren van het verre Groenland wacht het avontuur. Nu hij en zijn beste vriend Maarten een plekje hebben veroverd op de walvisvaarder van Klaas Daalder, houdt niets hem nog tegen een held te worden en het hart van de mooie Antje te veroveren.
Maar het leven op het schip blijkt meedogenloos. Barre kou, genadeloze storm en dichte mist eisen hun tol. Als de walvisvaarder dan ook nog vast komt te zitten in het ijs, keren de bemanningsleden zich tegen elkaar.

Tijs en Maarten vechten om te overleven, maar de kans dat ze veilig terug kunnen naar hun geliefde Texel wordt met de dag kleiner. Zal Tijs Antje ooit terugzien? Een ijzingwekkende historische jeugdroman over hoop en wanhoop, vertrouwen en wantrouwen vriendschap en verraad.

Young Adult
Fictie 15+
Fictie 10-12 jaar
De Vier Windstreken
16 februari 2015
08 april 2015

Uit de tijd dat de strijd tussen walvis en mens gelijk was

door: Marjoke Eikelenboom 1 like

Tijs droomt van avonturen op zee in de walvisvaart, zodat hij met zijn stoere verhalen de mooie Antje kan veroveren en de rijke Lourens verslaan. Tegen de zin van zijn ouders monstert hij daarom aan op de Jonge Eva, samen met zijn vriend Maarten. Maarten heeft zo zijn eigen redenen heeft om bij...

Reacties op: Walvisvaarders