Wat heet hoop

Edward St Aubyn is de auteur van de alomgeprezen roman Moedermelk. In Wat heet hoop volgen we de belevenissen van Patrick Melrose, de hoofdpersoon van Moedermelk, in zijn jonge jaren. Hij probeert los te komen van de gruwelijkheden uit zijn jeugd met een tirannieke vader en een alcoholische moeder en van zijn verleden als drugsverslaafde. Van de Provence naar Gloucestershire volgen we Patricks wanhopige zoektocht naar bevrijding te midden van een menigte omhooggevallen leeghoofden wier smakeloosheid het mikpunt is van zijn meest stekelige en gedenkwaardige spot.
Wat heet hoop is een op autobiografische feiten gebaseerd verhaal over misbruik, verslaving en herstel, en een aangrijpende en hilarische beschrijving van een reis naar de uiterste grenzen van de menselijke ervaring. Edward St Aubyn is een van de meest originele, intelligente en geestige stemmen in de hedendaagse literatuur.

Is Wat heet hoop het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Wat heet hoop