Wat ik de bomen wil vertellen

Aan het eind van de winter ontwaakt in het grote bos een klein boompje. De ganzen vliegen over. Waar gaan ze heen? De zee is nog bevroren, en Klein Boompje besluit de vogels te volgen. Naar het hoge noorden waar de zon in de winter niet opkomt, maar een prachtig licht de hemel kleurt.
Na een verre reis rijst er een eiland op van steen en ijs. De zon verschijnt aan de horizon en de ganzen bouwen hun nesten. De zeehond, de walrus, het poolvosje, het rendier, de ijsbeer: voor het eerst in hun leven zien ze een boom! Het wordt warmer, het ijs smelt en het eiland kleurt met bloemen. Samen beleven Klein Boompje en de dieren de midzomernachtzon.
Als de dagen weer korter worden krijgt Klein Boompje het koud en beginnen zijn blaadjes te verkleuren. De ganzen verzamelen zich voor een
lange reis naar het zuiden. Maar hoe komt Klein Boompje thuis?

Is Wat ik de bomen wil vertellen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Wat ik de bomen wil vertellen