9200000124454638

Wat niet in de safarigids van je ouders staat

Gelezen 22 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 10 Favoriet 0 Recensies 3
Junior Newsroom 1 Lijsten 1   Topics 0

Het ultieme weetjesboek voor wie op safari gaat in de Afrikaanse bush of voor wie gewoon graag leest over wilde dieren.

De eerste safarigids voor kinderen vol met hilarische weetjes die je niet in volwassen safarigidsen tegenkomt.

Dat de olifant de grootste en de cheeta de snelste is, weet iedereen wel. Maar wat betekent het bijvoorbeeld als buffels je ‘de blik’ geven? Wie zijn de BFF’s van de bush? Welke broodjes aap moet je niet geloven en wat moet je doen als je een knorrig nijlpaard tegenkomt? Wat niet in de safarigids van je ouders staat is een origineel naslagwerk en praktische gids voor kinderen die graag reizen, in het echt óf in hun hoofd.

Journalist en schrijver Joukje Akveld is tweevoudig Zilveren Griffel-winnares. Voor haar boek Wij waren hier eerst doorkruiste ze Afrika op zoek naar die schurende confrontaties tussen mens en dier, en om vast te leggen hoe sommige mensen proberen een oplossing te vinden voor bedreigde en verweesde dieren. Haar boek Een aap op de wc werd bekroond met een Zilveren Griffel en genomineerd voor de Woutertje Pieterse Prijs. De Griffeljury noemde het ‘jeugdliteraire non-fictie op zijn best’.

Kind & Jeugd
Natuur, plant, dier (<12 jaar)
Gottmer
18 maart 2020
18 maart 2020

Reacties op: Wat niet in de safarigids van je ouders staat