We eten ons dood

We eten ons dood

Weet jij wat je eet?
Weet je waar het vandaan komt en wat het met je doet?
Weet je wat het met onze planeet doet?

Dat waren de vragen waar Louis De Jaeger op zijn achttiende mee zat toen hij met zijn schooldiploma in de hand moest kiezen wat hij met zijn toekomst zou doen. Bewogen door de levensverhalen van zijn beide grootmoeders, allebei boerendochters, wil hij de landbouw in. Maar hij wil niet in het klassieke economische landbouwmodel meedraaien, want hij ontdekt dat dit leidt tot roofbouw. Aan de andere kant is hij niet blind voor de globale voedselnoden.

In dit boek neemt hij je mee op zijn boeiende ontdekkingsreis van New York tot de Westhoek naar een bewuste ecologische invulling van zijn landbouwersmissie. Een confronterend verhaal dat een aantal ongemakkelijke waarheden blootlegt over wat we eten, wat het met ons doet en wat het met onze planeet doet, maar ook hoopvolle oplossingen geeft zodat ook jij in actie kan komen. Niet alleen voor je eigen gezondheid maar ook voor die van onze planeet! Want verandering begint bij jou!

Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen
Houtekiet
04 oktober 2021
04 oktober 2021

Reacties op: We eten ons dood