Weg uit de ik-bubbel

De hele dag op je smartphone en druk met posten en liken. De wereld draait vooral om jou, maar hoe sta jij in de wereld? Voor wat en wie voel jij je verantwoordelijk? Wanneer neem je verantwoordelijkheid voor zaken die jou niet direct raken?
Tijdens onze jeugdjaren leren we allemaal hoe belangrijk het is om rekening met elkaar te houden. Thuis, op school, bij het sporten en in organisaties; overal ervaar je dagelijks situaties waarin je verantwoordelijkheid moet nemen. Toch lijkt het erop dat we de verantwoordelijkheid voor elkaar en onze gezamenlijke verantwoordelijkheid uit het oog zijn verloren. Onze leiders in de politiek, het bedrijfsleven, de wereld van sport, cultuur en media geven ook niet altijd het goede voorbeeld. Ze stappen op, worden weggestuurd omdat ze de verantwoordelijkheid niet willen of kunnen nemen. Ze worden aangeklaagd, gecanceld omdat ze hun verantwoordelijkheid niet namen. Of ze schuiven deze af met verwijzing naar een gebrekkig geheugen.
Maar de wereld is in beweging. Bedrijven en organisaties veranderen en vragen van jou meer verantwoordelijkheidsgevoel. De samenleving, geconfronteerd met de grote uitdagingen van deze tijd, kan niet zonder. Dus weg uit de ik-bubbel. Neem je verantwoordelijkheid!

Is Weg uit de ik-bubbel het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Weg uit de ik-bubbel